2007-06-19

Musikutmanad

Då jag är en ur Patrics digra läsarskaror antog jag genast hans utmaning angående vilken musik man egentligen är. Helt felaktigt blev det väl inte. Men då jag emellanåt kan snöa in lite åt det poppiga och jazziga, inte särskilt ofta i kombination dock, så kan jag väl tycka att vissa musikgenrer uteslutits i denna undersökning.

Men Rock överst stämmer väl bra, och ordningen över de listade genrerna är väl inte heller så mycket att orda om.
You scored as Rock, You scored as rock. You love the sounds from drums and guitars, almost scored as emo/punk huh? yeah thats what i thought. lol

Rock

25%

Punk/Emo

17%

Industrial

13%

Rap/Hip Hop

8%

Country

8%

Electronic/Techno/Trance

8%

What music are you (Industrial, Electronic/Techno/Trance etc.
created with QuizFarm.com


PS. Detta är för övrigt mitt tvåhundrade blogginlägg! Yihaa! (Var bara tvungen att ge utlopp för mina 8% country!) DS.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste tyvärr medge att jag insåg att frågorna var "något" riktade. Skulle tom kunna drista mig till att säga att det var hela syftet ;-) Ska även erkänna att jag allt smålog lite när jag såg din referens till countryn.

Mattias sa...

Jag är 71% Electronic/Techno/Trance!

You scored as electronic/techno/trance. You love going to raves/clubs with bright neon lights and dancing your ass off with glowsticks. You love the songs that are high paced with bass. I made a theory and its true, Techno/Electronic/Trance lovers soon become a slave to industrial beat. mu hahahahaha


Dessutom är jag 191% musik, om man lägger ihop procenttalen på alla kategorier - och då har dom ändå missat Dansband helt och hållet...

Unknown sa...

Fan vet om jag nog inte borde vara mer country än Rap/Hip Hop?! Finns ju en del del schysst country som är mer pop/rock än den traditionella hästjazzen. Bara man slipper se den stora cowboy-hatten, bootsen, blanka alt. rutiga skjortan och de tajta illasittande jeansen med ett belt buckle storlek XXXL!

Intressant det där med procentalet... för tydligen är jag totalt sett bara 79% musik?! Det e där i de resterande 21%-en som popen gömt sig. Mattias, dina 191% tyder på stark överkonsumtion trots att dansbanden inte kommit med. Kan aldrig sluta bra! :-)