2007-06-27

Shit pommes frites

Det var precis vad tandläkaren sa när han såg hur stor bit av tanden jag bitit av. Hela sidan, en bit ner i tandköttet hade lossnat. Bedövning krävdes, bändverktyg och fet tång fram. Så nu är tanden ännu en gång provisoriskt lagad. Förhoppningsvis håller den fram till i höst då det bara är att bita ihop (?!) och sätta in en mer permanent lösning, en krona, som lär gå loss på omkring 4-5000:-. Inget jag vill göra nu med tanke på de sommarlöner jag lyfter för tillfället.

870:- gick detta kalaset på. Visserligen är tandläkaren trevlig med för de pengarna får han nog bli ännu trevligare om jag ska tycka att det är skoj att gå dit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, trist att höra. Jag blir verkligen inte avundsjuk. Men jag tycker mest läkare och tandläkare är jobbigt öht. Pengarna spelar kvittar. Det är känslan att sitta där hjälplös i stolen...

Var själv hos tandläkaren för två veckor sedan. Sedan dess har jag haft en liten ilning i tanden bredvid (!) den jag lagade. Givtvis skjuter jag så länge som möjligt på att kontakta honom igen.