2007-06-21

Sent igen och då har jag inte ens spelat!

Precis! Nu sitter man här igen och klockan är återigen två. Har inte spelat en enda minut ikväll/natt så jag kan inte skylla på det heller. Sitter mest och betar av de senaste timmarnas nyhetsflöde i Google Reader, detta fantastiska verktyg. Till detta ny musik i lurarna, precis betat av Takidas senaste platta, precis börjat på Oh Laura.

Nu sitter jag dock inte här enbart för att det är så rackarns mysigt utan för att vi skaffat en fetepool ute på tomten, en som är typ 3.60m i diameter, tar 5.5kubik vatten och som har en liten reningspump och det är där vi hittar huvudanledningen till att jag sitter uppe fortfarande. Efter att ha fixat med PH-värdet i vattnet samt skickat i lite klor så skulle pumpen gå i minst 6 timmar och startar man den först vid halvåtta-åtta tiden får man sitta uppe ett tag. Fast jag hade nog varit uppe ändå!

På tal om pool så har jag dessutom badat i den idag, till råga på med mask och snorkel! Anledningen? Jo, för att sonen skulle fatta hur han skulle göra! Inte jättevarmt dock, men det finns potential.

För att återgå till nyheter, följer man lite bloggar, iaf mer än 5, så är det nästan spöstraff att inte använda sig av en RSS-läsare av nåt slag. Har bara använt mig av 2 än så länge, Mozilla Thunderbird och Google Reader, och om jag ska rekommendera någon så är Reader vida överlägsen Thunderbird på en massa punkter, administrativt, tillgänglighet och funktionalitet som t.ex. mobil åtkomst, stöd för youtube, grupperingar m.m.. Go get! Surfar nästan aldrig runt mer, IDG's nyheter rakt in i läsaren, mobils likaså, m.fl. Ska inte räkna upp alla eftersom jag har 102 stycken som jag följer mer eller mindre.

Takidas senaste, "Bury the Lies", liknar som Tobbe sagt, Creed. Typisk amerikansk lättlyssnad radiorock. Helt ofarlig, harmlös. Funkar nog väldigt bra att köra långt i bil till. En spontan 3:a i betyg. Inget som sticker ut.

Oh Laura är mer än låten Release me från SAAB-reklamen. Plattan heter iaf "A Song Inside My Head, A Demon in My Bed". Framförallt har hon som sjunger, Frida, en skön, behaglig röst att lyssna till. Skön popmusik, inget här heller som sticker ut, inget mer än Fridas röst då som riktigt bra. Ännu en spontan 3:a i betyg.

Har lite annat med som jag inte hunnit lyssna igenom än, förra Takida-plattan, "Make You Breathe" samt Marilyn Mansons senaste alster, "Eat Me, Drink Me". Får ta det imorgon natt! :-)

Nähä, dags att gå ut och stänga av pumpen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj, vilka inlägg du gör! Nåväl, visste inte du var så besatt av information. Lite coolt att följa 102 feeds!

På tal om WoW. En vecka sedan jag spelad emen har iaf mitt riddjur och skillen nu. Ska bara få tid att spela. Får mindre och mindre prio ju mer sommar jag får i kroppen.

Poolen förresten? Vems önskemål? Säkert att det inte är ditt ;-)

Är väldans nyfiken på vad du tycker om Mansons nya. Har bara singeln själv och den är helt OK.

Unknown sa...

Vet inte om alla 102 är aktiva, tror inte det iaf. Behöver nog göra ett litet rens iaf. En del markerar jag bara som lästa, utan att läsa.

Angående poolen så var det kanske inte mitt förslag, men jag klagar inte. Den är så stor så att även vi vuxna kan hoppa i om det blir varmt i sommar. Inte helt praktiskt att åka till stranden med 2 barn där den ena tenderar att äta sand. :-)

Har bara skummat singeln och den har verkat OK. Har lite svårt att lyssna på musik under sommaren. Min musiksmak sammanfaller inte med övriga familjens, men jag gör mitt bästa med grabben. :-)

Angående storleken på inlägget så har jag ibland lite svårt för att sammanfatta mig kort. Tobbe kan intyga. Skriver jag dessutom sent när jag är trött får man dessutom lite bonussvammel på köpet! :-)

Se, nu blev detta svaret rätt långt det med!