2007-06-30

Bloggsupporten

För en tid sen felrapporterade jag problemet med att blogga via mobilen som la av lägligt typ veckan innan jag åkte till Barcelona. Mitt andra Blogger supportärende och återigen är det den trevliga Brenna som svarar. Har de bara en person som sköter supporten?

Men tydligen är det så att det är Telenor som felet ligger hos för de har fått in flera liknande felrapporter där användaren har Telenor som operatör.

Thanks for following up. We have been receiving similar reports form other users of Telenor, so there seems to be an issue with this carrier. As such, we recommend contacting your carrier to see if they can fix the issue from their end.

Lite osäker på hur bloggningen från mobilen funkar, om det går via MMS eller hur det görs. Nån som vet?

Detta är iaf statusen på detta problemet om utifall det var nån som undrade!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Felsökning pågår på detta nu. Fick höra det i torsdags. Det har tydligen varit meck med vykortstjänsten med. Den rockar dock igen. Och det stämmer att det är fel hos oss. Trist i vilket fall. Fördelen är att den tvingad emig att fixa så min blogg funkar med email :-)

Unknown sa...

Jag kan ju inte fixa det själv. Är ju helt i händerna på Blogger/Google.

Frågan är nu bara om min mobil tror att den redan satt upp ett konto. Har fortfarande inte fått nåt sms med claim-id. Risken är väl att man får byta lur igen för att få det att funka.