2006-12-12

Crappy Monday

Vilken jäkla dag det varit. Inte nog med att det är ett riktigt skitväder ute, d.v.s. typiskt vinterväder för Karlskrona fast där alla inslag av temperatur, vindstyrka samt regn varit lite väl högt uppskruvna.

Hade som mål för dagen att komma igång med min IS (Yeah, Go Word!) som tydligen ska vara klar till på fredag, men det kom lite annat emellan som t.ex., genomgång av krav för CR-skrivande för ett annat, tydligen livsviktigt projekt. På detta följde direkt efter lunch ett med kort varsel insatt projektmöte för ovan nämnda livsviktiga projekt. 25 pers i ett 12-manna rum och då var som tur inte alla där. Projektet har oxo världens kortaste ledtid. 5 spänn på att det inte kommer att levereras med önskad full funktionalitet till planerat datum. Enligt beställaren så måste det gå för, "Vi ska ju inte flyga till månen". Nä, iofs inte, men NASA har ju iaf framförhållning. De kommer ju inte direkt 2 månader innan och säger; "Om 2 månader ska vi flyga till månen!"

Trodde man toppat dan där, hann med att skapa min IS och namnge filen innan det var dags för gruppmöte som enbart bestod av processgenomgång! Lattjo lajbans!

Sen ut i snålblåsten, in och ut ur bilen; till färgaffären, till symaskinsaffären(?!) och till apoteket. Ny frisyr varje gång man går ut ur bilen!

Enda ljuspunkterna idag har varit att jag fått min andra flaska Mackmyra-whisky, att jag provsmakat densamma, att jag inte hade låda och det var Maxmåndag samt att ena konsultfirman äntligen placerade ut lite godislådor.

Imorgon är det tisdag, veckans mest meningslösa dag! Kommer att bli så kul!

Inga kommentarer: