2006-12-17

Veckans Svensktopp

Det som var så lät förra veckan var precis tvärtom. Svensktoppslistan är ju inte en jättelevande lista utan det är ytterst få låtar som kommer in dit. Listan är lite som svenska fotbollslandslaget, det är svårare att ta sig in på listan/laget än att spela sig ur densamma!

Tydligen delar jag inte uppfattning om bra musik med resten av juryn då 2 av mina val från förra veckan inte längre var röstningsbara. Bo Kaspers Orkester med "I samma bil" trillade ut och min etta från förra veckan, Europe med "Always the pretender" aldrig ens tog sig in på listan. Synd, för listan hade behövts livas upp med lite elgitarrer.

Efter extremt stor vånda så har min röstning utfallit enligt följande:

  1. Lisa Miskovsky - Mary
    Den enda som jag egentligen vill lägga en röst på denna veckan. Fortfarande Good looking! :-)
  2. BWO - Will my arms be strong enough
    Lite småpoppigt och trallvänligt iaf.
  3. Moneybrother & Jerry Williams - Falling in love (with Christmas time)
    Bara för att det är Moneybrother. Låten var väl sådär, inte jätteförtjust i Jerry Williams dock.

Måtte det komma nån bra utmanare till nästa vecka.

3 kommentarer:

Tobbe sa...

Jag har varit tämligen snäll och förstående fram till nu, är inte lätt med svensktoppen, men nu är fan i mig måttet så rågat att skafftet gått av och du står där med det i handen å ser förvirrad ut! BWO??!??!?
Skäms på dig! Nu får du lyssna på dödsmetall hela dan om det ska bli nån ordning på torpet igen!

Unknown sa...

Tycker att du ska ta en liten titt på vad jag hade att brottas med och försöka komma med ett bättre urval själv!

Duger Pain?

Tobbe sa...

Nja, det få duga, misstänker att du kan ha urvalsbrist inom genren :-)