2006-12-17

Hemfärd


Så var man då på väg hem igen efter en helg i Skåne. Åker eftersom jag tog ett par glas rött till maten efter dagens dop. Lugnt o skönt i bilen då båda telningarna knoppat in. Ont som fan i höften efter att jag ramlat på hockeyläktaren när jag skulle klättra ner över en stolsrad och landat lite oskönt på en gubbe. Dessutom bar jag på sonen. Som tur var det en annan gubbe som reagerade snabbt och dämpade fallet lite så att jag inte krossade gubben jag landade på.

Erbjöds en tårta av svärmor som blev över efter dopet att ta med till jobbet och bjuda på men är inte så bjudsugen för tillfället. Har man otur är nån laktosintolerant och anmäler en till chefen. Fått nog av det. Tyvärr är det jag som ska stå för fikat denna veckan, får kanske bli varsin finsk pinne.

Som den trogne läsaren av denna blogg kanske anat så har man på ett par dar trillat ner ett par pinnar på motivationsstegen. 4-5 dar kvar, bara att bita ihop.

1 kommentar:

Kapten Haddock sa...

Ryck upp dig P-O. Du har ju en hel vecka med dokument skrivande/läsande framför dig.