2006-12-09

Dagssammanfattning

Måndagen den 11/12 var sista dagen jag hade på mig att ombesiktiga röda faran och idag på förmiddan fick jag äntligen tummen loss och ringde däckfirman. Så vid 15-tiden var jag där och fick framdäcken bytta och hann dessutom in på bilprovningen för efterkontroll. Men det var inga problem, alla felen åtgärdade så nu ska jag förhoppningsvis fira detta med att införskaffa en radioantenn till bilen så att jag slipper sitta med hörlurar på mig när jag kör fram och tillbaks till jobb.

Men är det inte den ene bilen så är det den andre, för på lunchen försökte Kapten Haddock forcera en barnsäkrad dörr i baksätet med resultatet att han drog itu öppningsspaken. Får nog börja med att se om jag kan limma fanskapet.

Sen hem till ett par vänner där vi skulle käka tacos och damerna skulle julpyssla. Tanken var även att jag skulle hjälpa lillgrabben med smällkaramellerna vilket slutade med attt han tröttnade när han inte fick klistra sina Nalle Puh-klistermärken direkt på toarullarna så helt plötsligt satt man där själv och klippte och klistrade. Detta påminner mig om julavslutningen på gympan i tisdags då jag var tvungen att dansa ringdans med honom och precis när det skulle dra igång blev han kissnödig och lämnade mig ensam. Schysst!

Satte boxen på inspelning av Hipp Hipp eftersom vi skulle vara borta men upptäckte när vi kom hem vid 21-tiden att den inte spelade in ett dugg. Som tur är kan man ju se avsnitten direkt på nätet. Sketchen med Tiffany på bilprovningen påminner mig lite om när jag är där med audin.

Har äntligen fått igång mobilbloggningen efter några mail till bloggersupporten. Visade sig att eftersom denna bloggen är den nya beta-versionen och mobilbloggen var av den gamla varianten. Så det var bara att radera gamla mobloggen och göra om det så att även mobloggen hamnade i beta vilket de numera ska göra. Hade nog precis lyckats pricka övergången där.

Jaha, nähä, börjar i vanlig ordning bli hög tid att krypa till kojs så att man hinner sova nån timme innan allt julstökande tar vid i helgen.

Inga kommentarer: