2006-12-03

Röstat och klart

Efter lite velande så är veckans röstande på svensktoppen avklarat. Det svåra var dock inte att sålla bland alla guldkorn utan att hitta 3 stycken som jag ville rösta på. För er andra vanliga dödliga så går det till som så att jag i egenskap av jurymedlem ska rösta på 3st låtar av 15 (10 på listan + 5 utmanare) och rangordna dessa 3. Tyvärr var alla utmanare denna veckan låtar med jultema och är det nåt jag inte är speciellt förtjust i så är det julskivor vilket gjorde att urvalet smalnade av något.

Men så här utföll mina röster:

  1. Mary - Lisa Miskovsky
    Urvalets klart bästa låt. I en egen liga. Klart snyggast med.
  2. I samma bil - Bo Kaspers Orkester
    Lite gammal, men låten håller än.
  3. 7milakliv - Martin Stenmarck
    Under stark påverkan av sambon, men det stod mellan denna eller BWO.


Om ni vill klaga på hur jag röstat så kan jag bara hänvisa till vad jag hade att brottas med; Till svensktoppslistan!

1 kommentar:

Tobbe sa...

Ok, jag lovade ju mer eller mindre å kommentera det här så här kommer det:
7milakliv?! Vad kommer här näst?! Dansband?!