2006-12-12

Oskuldens tid

Så satt man där då äntligen med 2 ex av sin Mackmyra Preludium 03. Vad göra? Jo, varför inte bryta den ena och smaka på den. Sagt och gjort, efter att ha försökt natta lillkillen under dryga timmen så var det dags att lite yrvaket slå några dyrbara droppar i ett glas.

Nu är inte olika smaker och sånt en av mina mest utvecklade sinnen. Jag baserar det till största delen på om jag tycker att det är gott oavsett vad det smakar. Riktigt så illa är det kanske inte, men i stora drag iaf.

Det som slår en är att den är mycket rökig. Nu gillar jag ju rökiga whiskys så det får ju anses vara ett plus. Dock tycker jag nog att den var lite spritig i eftersmaken vilket kanske till viss del kan bero på dess 52.2%-iga alkoholhalt och kanske till viss del beror på dess ungdom. Vet att alla viktigpettrar säger att man ska slå lite vatten i men jag är personligen inte så förtjust i det så jag brukar hoppa över det. En annan sak som jag oxo gillar är whiskys som lagrats på sherryfat vilket även denna gjort. Sammanfattningsvis så är detta en helt OK whisky sina 3 år till trots.

Betyget får bli 3 whiskynördar av 5 möjliga.

Inga kommentarer: