2007-01-22

Bröd


Eller bröd och bröd, snarare hockeypuck! Men det var skönt med omväxling från ägg och bacon frukostarna och tar klart mindre tid att tillaga.

Ny vecka innebär även ny vägning, -7 pannor efter 3 veckors GI. Alltså ytterligare 1.3 kilo mindre på senaste veckan trots vin och whiskey i lördags samt den stora lunchsynden, en el Maco (Dock bara hamburgaren, inte menyn).

Den nya veckan innebär oxo att jag lämnar den s.k. rivstartsfasen och går in i nåt som kallas nystartsfasen och det är här man sen ska vara under resten av nedgången. Detta innebär även att det nu ska vara OK att träna för fullt, även om jag tjuvstartade förra veckan med nästan 4 timmar badminton totalt. Dags att börja använda sitt nyinförskaffade guldkort på Lokomotion och kanske redan imorgon tisdag sitter jag på en spinningcykel nära dig. Har även lunchbadminton imorgon, men Kapten Haddock försöker dra sig ur p.g.a. nåt som mer ser ut som lite träningsvärk! En man kort isf som det ser ut just nu, men kanske Dr Bengus kan tänka sig hoppa på om det skulle behövas. Nu får han dessutom en mental inställningstid på ett helt dygn!

Hade tagit med mig lite jobb hem som jag skulle fnulat lite på i helgen, ska ha ett utkast på en Interface Spec. som ska gå till extern leverantör klar till i eftermiddag och jag har inte skrivit en rad så det får för ovanlighetens skull bi en del word-skrivande idag! Jippie!

Inga kommentarer: