2007-01-12

Konferens


Som Kaptenen redan bloggat i sin comebackbloggning så har det alltså varit konferens i dagarna två. Denna var förlagd till Stufvenäs Gästgifveri lite drygt halvvägs upp mot Kalmar.

Om Stufvenäs har jag bara gott att säga. Väldigt bra och personlig service, god mat, trevlig miljö, goda viner och dessutom hela Mackmyra Preludium utbudet. Angående den personliga servicen så hjälpte de verkligen mig i mitt GI-kör. Sånt uppskattas! Kan verkligen rekommendera detta ställe. Verkar väl värt sitt pris.


På tal om GI så följde jag mina matrekommendationer i största möjliga mån, men slarvade lite med drickandet. :-) Det blev en fantastiskt god Cava som välkomstdrink, ett glas vitt (Four Sisters Cabernet Sauvignon, finns inte på systemet), 2 glas (rejäla) rött (Peter Lehmann Weighbridge Cabernet Sauvignon Merlot, varunummer 87776 på bolaget) samt 2 dyra centiliter Mackmyra Preludium 02.

Konferenser kan vara riktiga sömnpiller, men för en gångs skull så var det inte det. Det har varit överlag bra presentationer och givande grupparbeten. Så bortsett från träsmaken så är jag positivt överraskad. Anledningen var nog till viss del att vi bara var 2 grupper så att presentationen blev aldrig ointressanta, det blev helt enkelt inga transmissionspresentationer.

Slutbetyget får bli 3 starka promille av 5 möjliga.