2007-01-14

Världens bästa uppfinningar

Tobbe nämnde i torsdags min gamla mentala lista "Världens bästa uppfinningar", även om han benämnde den lite felaktigt. Helt enkelt en tio-i-topp lista över de bästa uppfinningarna världen skådat.

Detta är en väldigt speciell lista, bara helt ofattbart nyttiga uppfinningar kan hamna på den. Kriterierna är lika hårda som diffusa och jag är enväldig domare. Det lustigaste är dock att den just nu bara innehåller 2 saker! Har för mig att det fanns 3 tidigare, men det är ju just det med mentala listor, man glömmer helt enkelt och den var väl inte tillräckligt bra för att bli ihågkommen.

Här är den aktuella listan: (Orankad)

  • Zip-Off byxor - Genialt, både shorts och långbyxa i ett. Enda problemet är att efter ett par månader så har oftast shortsdelen och bendelarna lite olika nyans. Finns dock avarter av dem med, byxor med 2 blixtlås per ben så att man ska kunna få ut 3 typer av plagg ur samma byxa; långbyxa, piratbyxa samt shorts. Det hela faller på piratbyxan. Hur mycket camping får det bli innan någon säger stopp och belägg, nu räcker det?!

  • Fjärrkontroll till bilen - Börjat gå från bilen... Låste jag eller låste jag inte, vi låser igen för säkerhets skull utan att gå tillbaks. Klick! Klart!


Har du nåt som du tror skulle passa på listan så säg till så ska jag se om saken faller domaren i smaken!

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Hävdar fortfarande att diskmaskinen hör hemma på listan!

Unknown sa...

Ska ta upp det med styrgruppen så får vi se. De har ärende till att behandla så vem vet, listan kanske dubblas snarare än man anat? :-)