2007-01-03

Nya tider

Så var man då tillbaks på "Gitmo" som Niklas brukar säga. Riktigt så illa är det väl inte, tycker att det än så länge är ganska skönt att sitta framför en dator igen. Visst det har jag väl kunnat göra hemma med, men av nån anledning blir jag alltid ivägkörd, dels av sambon som bara måste göra nåt så fort jag satt mig vid den på dagtid och dels av sonen som oxo brukar dyka upp och ska skriva, spela eller se Tom & Jerry när jag sitter där. Eftersom båda ungarna haft krupphosta under julhelgen så har jag inte riktigt orkat/kunnat sitta där på nätterna heller.

Nytt år brukar ju innebär nyårslöften och så. Har dock inga nyårslöften men en rejäl nystart hälsomässigt på tillvaron. Nu ska det ätas ordentligt samt börjas motionera. Utöver badminton en gång i veckan ska jag även förära Lokomotion ett medlemskap och börja förgylla deras tillvaro genom att då och då dyka upp där. Förhoppningsvis regelbundet. Matmässigt körs det hemma nu en rejäl rivstart. GI för hela slanten. Tuff start, de första 2 veckorna får jag tydligen inte äta pasta, ris eller potatis. Problemet är att vi ska till Skåne i helgen och käka gås och nästa vecka är det konferens. Man verkar dock kunna unna sig ett glas vin om man nu tvunget vill ha nåt alkoholhaltigt. Målet är, utan att gå in på aktuell vikt ( :-) ) att tappa drygt 27% av vikten under innevarande år. Kommer inte att känna igen mig själv om jag nu når dit. Garderoben lär få bytas ut iaf. Når jag målvikten är jag isf nere på samma nivåer som under gröntjänsten i det militära för 13 år sen. Ska bli kul att börja träna lite mer igen. Kommer dock att sakna basen i min vanliga mattriangel, hamburgare, pizza och kebab. :-(
Bloggens trogna läsare kommer att bli väl underrättade om progressen! :-)

Vad kommer annars att ske i år? Tja, Barcelona är ju inbokat i mitten av juni, har dock inte bokat flyget än. Tänkte försöka ta mig i kragen och se lite mer konserter med, med början imorgon torsdag med Backyard BabiesKino i Karlskrona. Så idag och imorgon ligger 4 Backyard-plattor på skivtallriken för uppfräschning av minnet. I början av mars kommer även Mando Diao till Kino. Bör man gå och se med.
Kommer att vara pappaledig under ett par sommarmånader med (juni, juli) samt under måndagar och fredagar i april och maj.

Jobbmässigt hoppas jag slippa så mycket det bara går av systemledarrollerna och även fortsättningsvis syssla med utveckling. Skulle inte bli alltför ledsen om jag skulle få möjlighet att i början av maj få åka på JavaOne i San Francisco igen, det var ju några år sen sist. (Tror det var 1999) Snart dags att börja lobba för det. Man måste ju hänga med oavsett om man är utvecklare eller systemledare. Hoppas bara inte att den nya resepolicyn sätter käppar i hjulet! Men det skulle inte förvåna mig, man är ju trots allt FLL*.

Jaha, då var lunchen slut och det är väl hög tid att veva igång Word igen då och försöka komma ihåg var man var för ca 2 veckor sen. Bara att bita ihop!

* Fucking Low Level

Inga kommentarer: