2007-01-21

Händelserik lördag

Det har varit en oerhört händelserik lördag idag. Det började redan vid 10-tiden i förmiddags då jag och Starke Arvid gick en hård match badminton mot ett förlupet par från en grannfunktion på jobbet. Den som såg mig i torsdags skulle inte tro att det var samma person idag som utan några större problem spelade 1.5 timme badminton. Visst, jag tvekade innan om jag verkligen skulle genomföra det och släpade även ditt sambon som avbytare om höften/bäckenet återigen skulle säga stopp och belägg. Värmde dock upp ordentligt denna gången, sprang några vändor i hallen samt några blandade småhopp. Tyvärr förlorade vi ändock matchen, men det var mycket jämnt, vi tog första setet och hade matchboll i tredje, men lyckades inte knyta ihop säcken. I övertidssetet var vi dels trötta och ganska ofokuserade och förlorade klart.

Efter badmintonen var det bara hem för att käka, plocka undan samt duscha innan grabbarna grus gästade oss för lite tipslördag. Dock insåg vi ganska snabbt att vi inte skulle hinna med att laga mat om vi skulle hinna plocka undan lite hemma. Så, vad gjorde vi? Jo, vi syndade, vi stannade till på vägen hem på McDonalds och köpte varsin ElMaco, med nachos och guacamole. Dock utan dricka, utan det vanliga sen 3 veckor tillbaks, citronvatten hemma. Så det var inte så farligt syndande, mest brödet till hamburgaren som var mest onyttigt. Det var dock jobbigast mentalt.

Tipsuttagningen skedde till matchen Liverpool - Chelsea, en mycket trevlig första halvlek, där Pools dominerade totalt och t.o.m. vann med 2-0.

Vi fick iaf ihop och iväg vår rad till slut, och vår vana trogen så slutade det hela på en match för lite rätt för att överhuvudtaget få några kronor tillbaks. Min egna rad som jag skickade in till Tips-SM slutade på 8 rätt som får anses vara över förväntan med tanke på alla felpling. Till fotbollen körde vi även Plingpåse som sambon tog hem och kunde räkna in en pott på 450:-

Sen kom nästa lilla lördagssynd, lite rödtjut. Först en flaska Masi (77:-, varunr: 6998, tror att det är det iaf, får återkomma annars.) och sen ännu en flaska Italienskt, värde ca 150:-, som var helt bedårande gott. Rekommenderas starkt! Återkommer imorgon med namn och varunummer på detta fylliga vin. Jag drack nog inte mer än 2.5 glas totalt dock. Maten blev trots gäster GI-inspirerad, dock med ris och sås till för våra gäster.

Inför söndagen gäller följande, sambon ska hem till en arbetskamrat och jobba och hon tar barnen med sig!!! Jag ska alltså få vara hemma själv. Dock har jag en väldigt lång lista med saker som måste göras, men jag ska nog kunna klämma in en liten stund Rallisport Challenge 2.

En dag kvar, sen träder Rågkusen in i min vardag, trots att de har samma konsistens och utseende som en hockeypuck så ser jag fram emot dem, det är ju trots allt bröd om än svårtuggat. Ska iaf bli väldigt skönt att slippa ägg och bacon ett tag, är fruktansvärt trött på det. Nästan så att man ser fram emot måndagen. :-)

Men som sagt, återkommer under morgondagen med mer info om det goda vinet!

Inga kommentarer: