2007-01-06

Helgplock

Äntligen fått en stund för mig själv vid föräldrarnas dator och klockan är inte ens midnatt! :-)

Gåsamiddan klarades av igår och jag lyckades få i mig potatis (aja baja), rödtjut och glass. Dock i väldigt små mängder. Trist i fallet med rödtjut, för det var ett rackarns gott vin. Hade jag bara vetat vad det hette skulle jag rekommenderat det. Dock var det köpt direkt på en vingård i Italien så ni hade nog ändå inte fått tag på det. Ni får tro mig helt enkelt. Själva fågeln åt jag mer av och ett helt gäng rosenkål och lite rödkål.

Som tur var slapp vi svartsoppan, den hade nog inte passerat gi-filtret ändå!

Farsan satte sen fram en riktigt god whisky, en Macallan, och det var bara att tacka nej. Vill man bli av med 27% av sin kropp får man göra uppoffringar.

Under lördagen har man inte gjort många knop, har mestadels lekt med sonen och byggt nästintill hur många lego-bilar som helst. Efterhand som de bra bitarna blev färre och färre blev även bilarna fulare och fulare. Till slut fanns det inte ens hjul kvar och då var det bara att lägga ner den verksamheten.

Har även införlivat min ömma moder i Googles varma famn genom att byta hennes sunkiga gamla Spray-mailadress till en rejält GMail-dito. Och hon verkade föredra det funktionella men avskalade GMail mot det pråliga, sega Spray. Bådar gott!

Imorgon är det hemfärd på förmiddan och vi lär ju inte stanna för en El Maco till lunch på vägen hem! :-(

Men innan jag går och lägger mig så ska morsans kontakter från Spray föras över till GMail. Som tur är, är det inte alltför många!

Inga kommentarer: