2007-01-16

Uppdatering av världens-bästa-listan

Hittade av ren slump en nedtecknad variant av listan och där fanns den tredje uppfinningen som jag saknade i den förra postningen i ämnet. Känns väl lite som ett gränsfall och jag vet inte längre om den verkligen platsar. Får fundera lite till på den.

Däremot har jag två andra som ska få göra sitt intåg på listan:

  • Diskmaskinen - (Tips från Dr Bengus) Behövs väl inte sägas så mycket, syftet med maskinen är väl ganska uppenbar. Om man köper hus så tillhör det numera det normala att en sådan ingår, och den är värd nästan halva huspriset. Har man ingen, bör man skaffa en ASAP.

  • RSS - (Really Simple Syndication) Har man fler än 5 sidor som man brukar följa så rekommenderar jag en s.k. RSS-läsare, finns flera bra, har själva bara testat Mozilla Thunderbird (Fristående applikation) och Google Reader (webbaserad). Finns ju fler, men jag rekommenderar verkligen Google Reader. Eftersom nästintill alla nyhetssajter och bloggar stödjer RSS så är det ganska nifty att samla alla dessa nyheter på ett ställe. Har man som jag, för tillfället 47 stycken flöden, som jag läser regelbundet så sparar man massa tid på att slippa gå in manuellt på var och en av dessa sidor för att se om det hänt något nytt. En annan fördel med webbaserat gränssnitt är att man kommer samma flöden både på jobb och hemma, samt i mobilen!



Så helt plötsligt finns det 4 prylar på listan. Tacksam för förslag, men styrgruppen är kräsen!

3 kommentarer:

Tobbe sa...

Härligt att min intensiva lobbying gett resultat :-)

Passar på att slå ett slag för suspensoaren oxå! Fantastisk uppfinning, trust me ;-)

Fyndig formulering med slå ett slag och suspensoar i samma mening, jag är så bra!

Unknown sa...

Mycket möjligt att det är en fantastisk uppfinning, det låter otroligt bra, men jag har själv ingen erfarenhet av en sådan! Det gör det hela lite svårare för den att komma in på listan!

Tobbe sa...

Du får hänga med till kalvhagen!
Borde räcka med två pass, ett med å ett utan, så är du säkert övertygad sen :-)