2007-01-15

Helgplock m.m.

Fredagen var nog så lugn att jag inte ens kommer ihåg vad jag gjorde. Men det var nog det vanliga förortslivet, hem efter jobbet, småhandla på vägen hem, laga mat, äta och sen päsa framför TV'n. Maten var för övrigt väldans god, grillad biff med ädelost på och till det en svårstavad Ratatuille. Bara vinet som saknades. Hann även med att koda lite PHP/MySql. Börjar ta sig lite nu.

I lördags hade vi besök av en arbetskamrat till sambon samt hennes fyra barn. Låter värre än det var. Man kan väl bara drömma om att ens egna ungar blir lika väluppfostrade. Xbox'en gick varm iaf, efter att den besökande killen hunnit köra ca 16 mil i Rallisport Challenge 2 spelade även jag och sonen en del fram till Henke-matchen. Sen blev det matlagning, middag och lite päsande framför TV'n. Hann även i lördags med lite kodande, eller en hel del, kom inte i säng förrän strax efter halv tre.

Försökte få lite sovmorgon på söndagen, gick väl sådär. Men sen frukost och sen till Maxi för inköp av veckans mat. Snabbt hem om för att packa upp och direkt därefter ut till Telenor Arena Rosenholm för lite skridskoåkning med sonen. Hann även med att se på lite juniorhockey. Sen lunch vid 16-tiden, hamburgertallrik på GI-vis, väldans god. Lite TV-tittande innan kvällsmat vid halvnio-nio-tiden. Var otroligt trött, men kom trots det inte i säng förrän vid midnatt, somnade som en klubbad säl.

Måndagen har börjat bra med en timmes extra sömn, försov mig lite. Måndagar är även vägningsdagar och det gick bra det med, se progressen här till höger. Dessutom är dagens lunch samma som igår, mumma.

Däremot saknar jag bröd nåt fruktansvärt, men en vecka till sen får jag börja äta lite bröd, eller iaf nåt som liknar bröd, nämligen rågkusar.
För övrigt ska träningen komma igång denna veckan lite smått, två 1.5 timmes badmintonpass är inplanerade. Får se om jag kommer att ge mig på ett spinningpass på Lokomotion eller om jag ska nöja mig med att fixa medlemsskapet. Vi får se.

Inga kommentarer: